asdesign 95 - birou arhitectura

                                                                                                                        
Intre Bucurestiul interbelic si Romania 2007                                                                                                                                        




La exterior, peretii sunt tencuiti – textura fina - si vopsiti intr-o culoare neutra  CONCRETE cu o singura exceptie, pila paralelipiped, vopsita intr-o culoare puternica NAVY GRAY. Aceasta, pe langa faptul ca poarta mesajul traditional defensiv al zidului, face astfel, si o declaratie ceva mai agresiva, exprimand vointa ocupantului de a locui acolo in oras. Articulatile intre casa si pila paralelipiped sunt realizate intr-o textura total diferita : placari cu aluminiu natur. Tamplaria exterioara - din aluminiu in culoare gri antracit cu geam termopan clar -  isi asuma, in functie de pozitie, diferite roluri : “dematerializeaza” partial planul fatadei cu retragere zero la strada, subliniaza caracterul ascendent al compozitiei sau “taie” orizontal suprafetele pline. Balustradele ce au traversele din profile metalice cu sectiunea patrata si montantii din platbanda, totul vopsit in gri antracit mat, aduc compozitiei transparenta dorita si intentionata. Corpurile de iluminat sunt din  aluminiu natur - SHIELD, design R. FIORATO.
La interior combinatiile sunt intre materiale simple : vopseluri alba cu textura matasoasa si gri special texturata cu proprietati usor reflexive – ILLUMINATION pe de o parte, si lemnul parchetului (FAG STRUKTUR sau BAMBUS in functie de apartament), a treptelor, glafurilor dar si a usilor (FAG sau FRASIN) pe de alta parte. Simplitatea este continuata si sustinuta la nivel de balustrade prin folosirea unor profile laminate vopsite in acelasi gri al peretilor. Corpurile de iluminat sunt din metal gri mat si sticla mata, design ASAHARA SIGHEAKI si STUDIO TECNICO, mobila din nuc cu accente din metal gri iar fotoliile din piele neagra.

Relatia arhitect –beneficiar -
Aici este o munca pe care de multe ori trebuie sa o ducem la nivel individual in lipsa unui context favorabil competentei. Cum sa-i explici beneficiarului ca aprobarile intarzie nu neaparat din cauza felului in care ai intocmit documentatia, sau cum sa-l scoti din imaginile de prost gust care sint promovate obsesiv de “revistele-manele”. 
Sa zicem ca incepem cu evaluarea disponibilitatii beneficiarului de a-si asuma unele riscuri culturale si tehnologice. Incercam sa ne dam seama de potrivirea intre aceasta “deschidere” si felul personal in care vede locuirea, stimulandu-l sa-si simuleze existenta in viitoarea casa. Dupa care pornim la atac incercand sa-i fortam permanent limitele si totusi sa ne pastram undeva in zona identitatii lui culturale, neriscand o “revolta” ulterioara prin care acesta sa anuleze demersul care se presupune a fi fost comun. In cazul de fata, cred ca, demersul, adica limbajul arhitectural propus, a reusit judecand dupa felul in care beneficarul s-a lasat condus atunci cind am ales impreuna mobila dar, mai ales atunci, cind a completat singur decorarea spatilor in spiritul arhitectural general.


office services projects awards press contact home




"
Architecture not only mirrors the times;   it must also offer criticism of the times."    Tadao Ando      |                      2012 © Asdesign 95