Cum este sa
construiesti o casa pe o strada care iti omoara sperantele in viitor?
Daca ai interveni intr-o strada cu arhitectura saraca, ai face-o cu
speranta ca daca o sa reusesti in incercarea ta, casa va putea deveni
referinta viitoarelor demersuri. Dar daca
dinamica strazii este importanta (cantitativ) si negativa
(calitativ) in conteporaneitate cu casa "ta" aparand case nefericite,
in ce context te mai situezi? - evident in cel al limitarii
dezastrului. odata
stabilite
"datele de intrare" identificam elementul principal al
compozitiei, pila-paralelipiped, detasata de restul casei prin culoarea
(ei) si textura (elementelor de articulatie). Ea fixeaza pozitia si
inaltimea frontului la strada, completat cu
suprafete vitrate mari in ideea dematerializarii lui (aliniamentul
general pe strada este 0). Acelasi element este desemnat sa dialogheze
cu restul cladirii, coaguland compozitia. Balcoanele,
balustradele si ferestrele
in banda se supun discret
verticalei dominante (pilei) si "ajutoarelor" sale: geamul vertical de
la ultimele etaje si cosurile de inox de pe terasa. Astfel culoarea si
textura traseaza si "lupta" dintre orizontala si verticala in favoarea
celei din urma, caracterul "ascendent" al compozitiei fiind evident.
|